diumenge, 7 de juny del 2015

"Que he aprés al cicle i com penso que ho faré servir?"


Dues de les coses que més m’agraden del món son els nens i els animals. Des de ben petita he tingut clar que, de gran,  m’agradaria dedicar-me a alguna cosa que tingués a veure amb uns o altres. A més, penso sincerament, sense voler semblar vanitosa, que tinc bona mà per tractar amb els nens i també amb els animalons.
Abans de començar aquest cicle ja havia tingut l’oportunitat de treballar amb nens fent de monitora al Parc de Nadal i a l’esplai d’estiu en diferents anys. Això em va servir per adonar-me que, realment, treballar amb nens m’agradava... i m’agradava molt. És cert que hi ha dies que són esgotadors, que hi ha dies que posen a prova la teva paciència,  que hi ha dies que vols que les hores passin volant... però eren pocs. La majoria dels dies anava a treballar amb alegria i quan arribaven els nens i em venien a abraçar o a fer un petonet em carregaven les piles i em sentia molt contenta. O quan se’m apropava algun petit i em donava un dibuix i em deia “mira Maria, és per a tu” em feia molt feliç. Tinc tots aquests dibuixos i manualitats guardats com un tresor.
Però he de dir, que encara que m’agradava molt la feina que feia, a l’hora de treballar i tractar amb els nens em guiava pels meus instints i pel que jo creia que havia de fer (a part d’ocupar-me del taller o activitat que m’haguessin designat), ningú em deia “com” havia de fer la meva feina.
Fer aquest cicle m’ha ajudat a reafirmar-me en que realment m’encanta treballar amb nens i que m’agradaria poder-m’hi dedicar a aquest mon tan apassionant.
Ara tinc uns coneixements, unes experiències, unes eines que m’han ajudat a descobrir “què he de fer”, “com ho he de fer” , “quan ho he de fer” i “quina finalitat té” per aplicar-ho quan treballi amb nens.
A nivell personal m’ha ajudat a créixer com a persona, a guanyar confiança en mi mateixa, a madurar. He aprés a treballar en equip i a respectar les opinions de tothom encara que fossin oposades a les meues. També m’ha ajudat a tornar a sentir-me com quan era petita, a tornar a veure la vida amb els ulls d’una nena.
Ara em sento preparada per dedicar-me a treballar en aquest món i m’agradaria arribar a ser una bona professional. Deixar un bon record en els nens, que quan siguin grans se´n recordin de mi.
Per últim, m’agradaria donar les gràcies a totes les professores i companys que m’han acompanyat al llarg d’aquest cicle i que m’han ajudat a formar-me, a aprendre, a créixer i a creure en les meves possibilitats.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada