A aquesta pàgina hi trobareu una recopilació de les activitats lúdiques que treballem a classe. Són jocs presentats en forma de fitxa per tal de facilitar la realització de l'activitat. El fitxer està organitzat en 5 àmbits o categories de joc. Cada categoria correspon a un color determinat per tal que sigui més fàcil de localitzar.
Tipus d'activitat:
Joc noves tecnologies
Tradicional
Multicultural
Psicomotriu
Joc de Falda
Tipus d’activitat: joc de falda
|
|||
Nom de l’activitat: quan vaguis al mercat
|
|||
Edat: 4-5 anys
|
Temps: 2’
|
Espai: qualsevol lloc on puguem estar
còmodes
|
|
Objectius:
·
Establir i mantenir una relació afectiva amb l’adult.
·
Habituar-se a compartir l’adult.
·
Aconseguir centrar l’atenció en el joc i mantenir-la durant un temps
determinat.
·
Iniciar el manteniment de la bona postura en fer jocs de falda.
·
Identificar parts concretes del seu cos: dits, mans,braços...
·
Memoritzar i reproduir finals de frase de les diferents cantarelles.
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
·
Equip de so.
·
Micròfon.
·
Altaveus.
·
Cd
|
Humans:
Persona animant a la participació, dirigint i donant suport als pares que ens
ensenyen les seves danses.
|
||
Descripció de
l’activitat:
Amb el
nen/a a la falda, s'agafa el braç de l'infant i es comença, des del canell, a
fer veure que s'està tallant el braç amb un dit i dient “quan vaguis a la
carnisseria que no et tallen d'aquí... ni d'aquí...” pujant cada vegada més
pel braç fins que, amb una veu més forta diem “sinó d'aquí!”, arribant a
l'aixella de l'infant i fent-li pessigolles.
|
|||
Observacions: Podem trobar més versions
d’aquesta dita.
|
Observacions: Podem trobar més versions
d’aquesta dita.
|
Tipus d’activitat: Joc de falda
|
|||
Nom de l’activitat: “Serra, merra”
|
|||
Edat: dels 5 mesos als 3 anys
|
Temps: 5 minuts
|
Espai: Qualsevol lloc on ens puguem asseure
|
|
Objectius:
-
Fer que el nen gaudeixi durant l’activitat
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
Cap material
específic
|
Humans: Educador/a
|
||
Descripció de l’activitat:
Ens posem l’infant a la
falda i el balancegem enrere i endavant, al mateix moment que cantem una
cançó que fa així:
“Serra merra de Cotí,
cansalada al topí, topí, topí”, quan s’acaba, se li fa pessigolles per tot el
cos.
|
|||
Observacions: La cançó pot variar segons la zona on es canti.
|
|||
Adaptacions:En el cas de tenir un alumne/a amb discapacitat
(sensorial, motriu i cognitiva), durem a terme l’activitat amb el material
específic adaptat a les seves possibilitats.
|
|||
Tipus
d'activitat: Joc de falda
|
|||
Nom de
l’activitat: El cavallet
|
|||
Edat: 4 mesos als 6 anys
|
Temps: 10 minuts
|
Espai: Espai diàfan.
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials: Una cadira .
|
Humans: Un adult i l´infant.
|
||
Descripció
de l’activitat:
Assentarem al nen/a sobre la falda de cara a
nosaltres amb les cames obertes, li agafem les mans i comencem a cantar la
cançó movent al mateix temps les cames, quan la cançó arribi a la part d´anar
a diferent pas ho farem al ritme corresponent de la cançó, quan acaba la
cançó desplacem al nen cap a endarrere.
“Con un caballito blanco,
(nombre) se fue al barranco,
con un caballito gris,
(nombre) se fue a París,
al paso, al paso, al paso,
al trote, al trote, al trote,
al galope, al galope, al galope”.
|
|||
Observacions:
|
|||
Adaptacions:
Adaptarem
l'activitat depenent del tipus de discapacitat de l'infant: agafant el nen/a
per l'esquena en lloc de les mans...
Aquesta activitat també
es pot dur a terme asseient l´infant al sec de la cama.
|
|||
Tipus d’activitat: Joc de Falda
|
|||
Nom de l’activitat: Les titelles
|
|||
Edat: 3 anys
|
Temps: 15 min
|
Espai: Aula
|
|
Objectius:
Desenvolupar el
llenguatge
·
Afavorir
el desenvolupament socioafectiu
·
Desenvolupar
la motricitat fina
·
Estimular
els sentits
·
Memoritzar
el ritme i la lletra
·
Afavorir
la relació amb els adults
·
Fomentar
la coordinació ull-mà
·
Respectar
el material
|
|||
Recursos
|
|||
Materials: Una titella de dit per nen/a
|
Humans: Educador/a
|
||
Descripció de
l’activitat:
L’educador
es posa en nen a la falda, a dos dits de la ma han de portar una titella
cadascú, i han de fer el que diu la cançó.
|
|||
Observacions:
·
El nen
ha participat?
·
Mostra
interès?
·
El
nen/a ha respost bé a l’activitat?
·
Ha
cooperat amb l’adult?
|
|||
Adaptacions: L’adaptació és farà en funció de les
observacions si s’escau.
|
|||
Tipus d’activitat:
Falda
|
|||
Nom de l’activitat:
Ball manetes
|
|||
Edat:
De 12 a 18
mesos
|
Temps:
entre 5 i 10
minuts
|
Espai:
Aula
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials
Una cadira
per si l'educadora vol assentar-se o una estora pel terra
|
Humans
L'educadora i
els infants
|
||
Descripció de l’activitat:
És molt
important la suavitat i el ritme i l’alegria que s’hi posi. L’infant s’asseu
a la falda, encarat a l’adult. També es pot fer estirat. Se l’agafa per
l’avantbraç i se li fan picar les mans, seguint el ritme de la cançó. Es pot
fer picant les galtes del nen o de la nena, o de l’adult, segons el moment.
|
|||
Observacions:
|
|||
Adaptacions:
|
|||
Tipus d’activitat: Psicomotriu
|
|||
Nom de l’activitat: Stop
|
|||
Edat: 24 -36 mesos.
|
Temps: 5 – 10’
|
Espai: A l’aire lliure.
|
|
Objectius:
·
Afavorir al desenvolupament afectiu i a les pròpies capacitats
d’iniciativa i de confiança en si mateix.
·
Establir vincles amb adults i iguals.
·
Evocar i representar vivències.
·
Afavorir la creativitat i la imaginació.
·
Ajudar en el desenvolupament de l’equilibri, la lateralització i el
control de propi cos (muscular, postural, respiratori...).
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
·
|
Humans: educador/a o qualsevol persona
adulta.
|
||
Descripció de
l’activitat:
|
|||
Observacions: en comptes de donar la senyal
d’aturar-se dient STOP!, podem fer servir música.
|
|||
Adaptacions:
-
Discapacitat motriu amb cadira de rodes: un dels seus companys anirà
arrossegant la cadira.
-
Discapacitat sensorial visual: els seus companys l’ajudaran a moure’s
sense topar-se amb res.
|
|||
Tipusd’activitat: Jocpsicomotriu
|
|||
Nom de l’activitat: “El ball de la civada”
|
|||
Edat:4anys.
|
Temps: 35
min
|
Espai:
Aula d’usos múltiples o de psicomotricitat
|
|
Objectius:
-Desenvolupar
l’equilibri, l’atenció i la coordinació de moviments
específics.
-Incrementar les
capacitats afectives i emocionals.
-Afavorir la relació
amb diferents rols.
-Aprendre llenguatge.
|
|||
Recursos
|
|||
Material: -Música
|
Humans: Educador/a
|
||
Descripció de l’activitat:
Primer de tots els
infants es posen en cercle. L'educador/a comença la cançó conjuntament amb
els infants i fan els gestos assignats a cada moviment (sembrar, segar,
pastar...)
“El ball de la
civadajous el cantaré. El ball de la civada jo us el cantaré.
El pare quan la
sembrava
Feia així, feia així,
se'n daba un toc al
pit
i se'n girava així:
Treballem, treballem,
que la civada, que la
civada
treballem, treballem,
que la civada
guanyarem"
(llaurava,
segava,pastava...)
|
|||
Observacions:
L'educador/a ha de ser
la veu cantant i elsinfants
l'han d'imitar.
|
|||
Adaptacions:
En el cas de tenir un
alumne/a amb discapacitat (sensorial, motriu i cognitiva), durem a
termel’activitat amb el material específic adaptat a les seves possibilitats.
|
|||
Tipus
d'activitat: Joc psicomotriu
|
|||
Nom de
l’activitat: Conillets al seu cau
|
|||
Edat: 5-6 anys
|
Temps: 30 minuts
|
Espai: Pati de l'escola, gimnàs o aula polivalent.
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
plastificats,
o folrats.
|
Humans:
Nens/es de l'aula amb
suport de l'educador/a.
|
||
Descripció
de l’activitat:
Posarem
rodones i quadrats de diferents colors variats (el nostre cau) al terra de
l'espai on ens trobem. Tot seguit un infant del grup (mare/pare conillet)
s'encarregarà de fer girar la maneta de la ruleta que ens indicarà una forma
geomètrica (quadrat o rodona) i un color determinat. Aquest mateix nen/a serà
l'encarregat de dir en veu alta el resultat obtingut de la ruleta a la resta
del grup (conillets).
La resta de nens/es
hauran de fixar-se visualment on es troba situada la forma geomètrica del
color resultant i anar-hi corrents per tal d'arribar primers al cau.
|
|||
Observacions: Resulta estimulant pels infants el fet de que
es doni l'opció a qualsevol d'ells de ser el protagonista de dirigir el joc.
|
|||
Adaptacions: Es poden utilitzar cartolines de colors en el
cas que ens trobem algun nen/a amb algun tipus de deficiència auditiva.
El fet
de donar l'opció de que hi hagi un nen protagonista que giri la ruleta o
ensenyi una cartolina ens permet integrar qualsevol infant que pateixi alguna
deficiència motriu que no li permeti córrer.
Es
poden fer diferents variants del joc:
|
|||
Tipus d’activitat: Psicomotriu
|
|||
Nom de l’activitat: El gat i el ratolí
|
|||
Edat:
De 3 a 5 anys
|
Temps:
Aproximadament
30 minuts
|
Espai:
Sala
polivalent
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
Suport si hi
ha molts d'infants
|
Humans
L'educadora i
els infants
|
||
Descripció de l’activitat:
Es posa tot el grup en un cercle agafant-se de la mà. Un d’ells surt al
mig del cercle i canta una cançó perquè a un dels altres li toqui. Els dos
que es queden al mig del cercle són els que faran de gat i de ratolí. El qui
fa de gat (es col·locarà a la part de fora del cercle) tindrà que intentar
agafar al ratolí, i el qui fa de ratolí (es posarà dins del cercle) tindrà
que fugir del gat, amb la condició de, qui estan al cercle aniran pegant
voltes agafats de les mans cantant una cançó i deixant passar o no al gat i
al ratolí. Per tal de deixar-los passar, les persones que estiguin al cercle,
hauran d'aixecar els braços, per el contrari si no volen deixar-los passar,
hauran de baixar els braços. Quan el gat agafa el ratolí, es canvien els
personatges amb altres infants.
“Ratolí que
t'agafa el gat,
Ratolí que
t'agafarà,
Si no t'agafa
a la nit
demà t'agafarà.”
|
|||
Observacions:
|
|||
Adaptacions:
|
|||
Tipus d’activitat: Joc
Multicultural
|
|||
Nom de l’activitat: Ballem al joc perdut!
|
|||
Edat: segons cicle d’Educació Infantil
|
Temps: Activitat durant la setmana cultural.
|
Espai: La Llar Infantil.
|
|
Objectius:
·
Construir una cultura comuna inclusiva de la diversitat des de
l’experiència corporal.
·
Fer coincidir diferents generacions (avis, pares, tiets i nens/nenes) en
la recerca de jocs dansats i danses tradicionals de la cultura catalana i
d'altres països en diferents llengües i de diferents cultures.
·
Obrir un espai de convivència entre pares i fills a partir de les danses
i jocs dansats.
·
Afavorir la participació de pares
nouvinguts amb diferents cultures i llengües.
·
Oferir als alumnes un espai de joc i convivència intercultural.
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
·
Equip de so.
·
Micròfon.
·
Altaveus.
·
Cd
·
Instruments
|
Humans:
Persona animant a la participació, dirigint i donant suport als pares que ens
ensenyen les seves danses.
|
||
S’informarà a les famílies de l’activitat
proposada per aconseguir la màxima participació.
Aprofitarem la diversitat de cultures dels
nens de la classe i les seves famílies perquè ens ensenyin els balls típics
dels seus països.
|
|||
Observacions: la música i/o instruments els
poden portar les famílies de casa si el centre no en disposa.
Exemple: “Ummi, ummi, ma aglaha.
Ganni, ganni, ma ansaha.
Quli, quli, ma ahlaha.
Ana abguiha, ana ahwaha.
Ana abguiha, ana ahwaha”
|
|||
Adaptacions: si algun dels infants té una
discapacitat motriu, li direm que és l’encarregat de posar la música i de
posar ordre, així se sentirà integrat en l’activitat.
|
|||
Tipus d’activitat: Joc multicultural
|
|||
Nom de l’activitat: “Bomba”
|
|||
Edat: 5 anys
|
Temps: 20 minuts
|
Espai: Qualsevol lloc on ens puguem asseure
|
|
Objectius:
-Estimular l'atenció.
-Estimular el cooperació entre companys.
- Coordinar els moviments corporals.
- Potenciar la capacitat numèrica.
-Treballar
l'escolta activa.
- Practicar el salt.
|
|||
Recursos
|
|||
Materials: Una pilota
|
Humans: Educador/a
|
||
Descripció de l’activitat:
Els infants es
col·locaran en cercle asseguts en terra. Un dels infants seurà en el centre i
amb els ulls tancats anirà comptant mentalment fins a 20, mentre els companys
estaran drets/es i aniran passant-se la pilota.
Quan l'infant
que es troba en el centre deixi de comptar, dirà en veu alta: BOMBA!.
L'infant que tingui en aquell moment la pilota s’haurà de seure amb les cames
obertes. El joc tornarà a començar però ara l'infant què està en terra no pot
rebre la pilota, per tant, l'infant del seu costat esquerre haurà de botar
entre les seves cames per passar-li al següent company no eliminat. I així
successivament, cada volta hi haurà més cames per botar i el joc acabarà quan
només en quedi una infant dret al cercle.
|
|||
Observacions:
Podem trobar variacions. Afegir passos com en
canvi de sentit.
|
|||
Adaptacions:
Es podrà comptar més o menys de pressa. Si tenim
alumnat amb NEE’s, com ara una sordesa, l'infant que crida “Bomba!” pot
acompanyar el crit amb un gran gest, com alçar els braços, per permetre-li
jugar en les mateixes condicions que la resta.
|
|||
Tipus d'activitat: Joc multicultural
|
|||
Nom de l’activitat: Posa la berruga a la bruixa
(Pin the Wart on the Witch”)
|
|||
Edat: 3-4 anys
|
Temps: 10-15 minuts
|
Espai: Aula
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials: Pòster bruixa,
berrugues adhesives
|
Humans: Educador/a i infants
|
||
Descripció de
l’activitat:
Aquest joc és tradicional
de la nit de Halloween. Els nens/es van per les cases demanant llaminadures i
acaben la festa reunint-se en una casa i fen jocs típics d´aquesta data.
En aquest joc es penja
una imatge d´una bruixa a la paret a l'alçada dels infants, es tapa els ulls
a un nen/a, i tot seguit aquest intentarà posar la berruga al nas de la
bruixa, aniran participant per torns. El nen/a que enganxi la berruga més a
prop del nas és el guanyador/a.
|
|||
Observacions:
Aquest joc és ideal per a nens i nenes de 2 a
3 anys perquè la seva dificultat és mínima i s’ho passen molt bé quan veuen
les diferents parts d'on han enganxat la berruga.
|
|||
Adaptacions:
Podem fer que el joc
sigui per parelles i que l'infant que tingui els ulls destapats pugui fer de
guia al cec. També es pot jugar que mentrestant la parella esta donant
indicacions al cec, la resta de companys pugui fer sorolls o xiulets per
distorsionar l'ambient.
|
|||
Tipus
d’activitat: Multicultural
|
|||
Nom de
l’activitat:
Terra i mar
|
|||
Edat:
De 4 a 6 anys
|
Temps:
Aproximadament 30 minuts
|
Espai:
Pati o la mateixa aula
|
|
Objectius:
Afavorir al desenvolupament cognitiu i imaginatiu del nen.
Participar i cooperar activament en el desenvolupament del joc.
Potenciar la capacitat de reacció.
Conèixer jocs de cultures diferents a la nostra.
Interactuar
entre els membres del joc.
|
|||
Recursos
|
|||
Materials
Un guix, una
cinta o un pal, per tal de realitzar la línea divisòria.
|
Humans
L'educadora
i els infants
|
||
Descripció de
l’activitat:
Els infants
es col·locaran en fila, i paral·lelament a ells dibuixarem una línia amb un
guix o posarem una cinta en cas que no es pugui ratllar al terra.
Explicarem
als infants que un dels cantons es el mar, i l’altre es la terra. Un cop els
infants tinguin aquest concepte clar, l’educador/a dirà amb veu alta “mar” o
“terra” i els nens/es hauran de saltar cap un canto o l’altre de la línia i
cada cop augmentarem la velocitat, per tal de potenciar la capacitat de
reacció.
L’infant que s’equivoqui més de 3
vegades quedarà eliminat.
|
|||
Observacions:
|
|||
Adaptacions:
|
|||
Tipus d’activitat:
joc tradicional
|
|||
Nom de
l’activitat: conillets amagats
|
|||
Edat:4-5
anys
|
Temps: 15’
|
Espai: a
l’aire lliure
|
|
Objectius:
·
Afavorir la imaginació a l’hora
d’amagar-se.
·
Desenvolupar la motricitat grossa.
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
·
Cançó
|
Humans:
qualsevol adult que pugui vigilar
|
||
Descripció de l’activitat:
Es tracta, com ja
sabeu, del popular joc de l'amagatall ("el escondite”), però en comptes
de comptar, cantem la cançó.
El que para
representa que és la llebre, que va cantant mentre té els ulls tapats i els
altres, els conillets, es van amagant. L’educadora dirà “conillets a amagar,
que la llebre va a caçar. De nit i de nit i de dia calarem foc a l’establia.
Conillets, ja esteu ben amagats?”, si diuen que sí, la llebre els ha d’anar a
buscar allà on estiguin amagats. Però si diuen que no, l’educadora ha de
tornar a dir el mateix.
L’única manera de
salvar-se és arribar abans que la llebre on és l’educadora.
“Conillets a amagar,
que la llebre va a caçar
de nit i de dia
cala foc a l’establia
cala foc al forn
quantes hores són?
la una, les dos, les dotze...”
|
|||
Observacions:
canviar cantar la cançó per posar la gravació d’aquesta amb música inclosa. E:\Conillets a amagar.mp3
O en canvi, tocar-la
l’educadora amb algun instrument:
|
|||
Adaptacions:
|
|||
Tipus
d’activitat: Joc tradicional
|
|||
Nom de l’activitat: La xarranca
|
|||
Edat: A
partir dels 4 anys
|
Temps:Indefinit
|
Espai:
Exterior
|
|
Objectius:
- Afavorir la manipulació correcta
del cos i l’equilibri.
- Coordinació visual i manual.
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
Guix, pedra plana
|
Humans:
Educador/a i infants
|
||
Descripció de l’activitat:Es fa un dibuix amb 8 cases. Des
de fora de la figura s’ha de llançar una pedra la primera casa, i a peu coix s’ha de
saltar fins la casa2, i després, a la3. Un cop aquí, s’ha de saltar amb els
dos peus i col·locar-se a les4-5; a peu coix, a la 6 i amb els dos peus, a
les 7-8. Per acabar, es giravolta i es desfà el camí, arribant fins a la casa
2, on es recull la pedra i es salta fins a fora. Si s’aconsegueix, es llança
la pedra a la casa 2, i així successivament. Quan es trepitja ratlla o la
pedra cau fora de lloc, es perd el torn.
|
|||
Observacions:
El dibuix de la
xarranca és el següent:
La part ratllada és el cel i serveix per descansar. Es pot jugar amb cel o sense. |
|||
Adaptacions: En el cas
de tenir un alumne/a ambdiscapacitat (sensorial, motriu i cognitiva), durem a
termel’activitatamb el material específicadaptat a les sevespossibilitats.
|
|||
Tipus d'activitat: Joc tradicional
|
|||
Nom de l’activitat: “Churro, mediamanga, mangotero...”
|
|||
Edat: 6
|
Temps: 30 minuts
|
Espai: Pati, aula polivalent, carrer.
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
|
Humans: Nens i nenes
|
||
Descripció de l’activitat:
Es fan dos equips, els
membres d´un equip s´ajupen col·locats un davant de
l´altre. Sempre hi ha
un/a que es recolza a la paret i aguanta el cap del primer que s´ajup. Els
membres de l´altre equip aniran saltant un darrere de
l´altre al damunt d´aquests, intentant que
tots hi tinguin cabuda. Si ho aconsegueixen el primer cantarà: “ churro,
mediamanga, mangotero, adivina lo que tengo en el puchero de mi abuelo”.
Tot dient la cantarella s´anirà posant la mà a les diferents zones del braç:
churro-canell, mediamanga-colze i mangotero-espatlla. Els nens/es situats a
baix hauran d´endevinar on té la mà. Si ho endevinen, llavors es canvien els
papers. Si els nens/es de sota no aguanten el pes dels que tenen a sobre els
tocarà tornar a ajupir-se un altre cop.
|
|||
Observacions: Tenir en compte equiparar els grups segons la
constitució corporal dels nens/es per tal d'evitar lesions.
|
|||
Adaptacions:
|
|||
Tipus
d’activitat: Tradicional
|
|||
Nom de
l’activitat:El rei Sol
|
|||
Edat:
De 4 a 6 anys
|
Temps:
Aproximadament 30 minuts
|
Espai:
Pati o la mateixa aula
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials
Una cadira/tamboret
|
Humans
L'educadora
i els infants
|
||
Descripció de
l’activitat:
L'activitat
consisteix en què per numeració eliminatòria es tria un “rei Sol”, és a dir,
l'infant que queda serà el rei; aquest s'haurà d'assentar a una cadira
d'esquena als seus companys per tal que no vegi el que està passant al seu
darrera. Els seus companys jugaràn un paper molt important, que és el dels
altres planetes que l'envolten. Els planetes tindràn el nom de cada
participant. Els planetes s'hauràn de col·locar dispersos per l'aula o pel
pati i hauràn de preguntar-li al Sol quin hora és perquè es faci de nit. El
Sol ha de contestar amb una xifra (ex: 5) tot indicant els passos (ex: de
formigues, d'elefants, de marietes, etc.) que hauràn de fer els planetes per
arribar a tocar-lo i guanyar el lloc del Sol i convertir-se en aquest mateix.
|
|||
Observacions:
|
|||
Adaptacions:
|
|||
Tipus d’activitat: Joc tecnològic
|
|||
Nom de
l’activitat: Activitats clic
|
|||
Edat: 4 –
5 anys
|
Temps: 45’
|
Espai: aula
convencional o aula d’informàtica
|
|
Objectius:
-
Aprendre a utilitzar l’ordinador
-
Familiaritzar-se amb la tecnologia
informàtica
-
Aprendre coneixements nous
-
Repassar coneixements ja treballats a classe
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
ordinador
|
Humans:
educador/a i/o auxiliar d’educació infantil
|
||
Descripció de l’activitat:
Realitzar diversos tipus d'activitats educatives multimèdia (puzzles,
associacions, exercicis de text, mots encreuats, sopes de lletres i altres).
|
|||
Observacions:
|
|||
Adaptacions:
-
Discapacitat visual: augmentar el tamany de la lletra de l’ordinador
considerablement. Fins que l’infant sigui capaç de llegir el que hi ha a la
pantalla.
|
|||
Nom de l’activitat: Activitats didàctiques
|
|
||
Descripció:
Els infants hauran de seguir les
intruccions de l’educador i l’educadora, mitjançant unes pautes a seguir per
aconseguir arribar al final de la gimcana el més ràpid possible.
|
|
||
Objectius:
Afavorir la motricitat fina/grossa en
la realització de les fitxes
Fomentar el companyerisme i el
respecte a l'hora de realizar tasques en grup o individuals
Facilitar materials o eines adequats
a cada edat
Experimentar diferents textures,
materials...(plastilina, teles, menjar...)
Afavorir/Incrementar la decisió
pròpia en realitzar les fitxes.
|
Materials:
- Banyador, proteccions, gorro+taps
(si convé), tovallola, xancletes, roba de recanvi...
|
||
Espai:
-
Al mateix centre
|
|
||
Temps:
horari: 10ºº-11ºº i de 15,30 – 16,30
|
Durada:
juliol-agost
3 dies a la setmana (alternant matí i
tarda)
|
||
Destinataris:
Infants
|
Participants:
Infants i pares si volen, monitors.
|
||
Nom de l’activitat: Anar de
colònies
|
|
||
Descripció:
Els infants hauran de seguir les
instruccions de l’educador i l’educadora, durant la seva estada amb els seus
companys.
|
|
||
Objectius:
Aprendre mitjançant l’exploració
Afavorir la relació grupal i
individual
Explorar els diferents gustos, olors
etc
Establir vincles afectius amb pares,
alumnes i centres
Afavorir la decició propia de cada
infant
Advertir dels posibles perills i
accidents de la zona
|
Materials:
Cistella, mantells, banyadors,
flotadors, tovalloles de platja, crema
solar, xancletes, etc.
|
||
Espai:
Població i voltants
Platja
Destí posat
en comú amb els pares i monitors
|
|
||
Temps:
Variable
|
Durada:
Finals de juny-mitjans de agost
De divendres a diumenge (3 sortides)
una per mes.
Juny (3 dies), juliol (1 pel poble),
agost (decisió de pares, màxim 1 setmana)
|
||
Destinataris:
Infants
|
Participants:
Infants i pares si volen, monitors.
|
||
Nom de l’activitat: Activitats didàctiques
|
|
||
Descripció:
Els infants hauran de seguir les
intruccions de l’educador i l’educadora, mitjançant unes pautes a seguir per
aconseguir la finalitat de les activitats que el monitor vol.
|
|
||
Objectius:
Afavorir la motricitat fina/grossa en
la realització de les fitxes
Fomentar el companyerisme i el
respecte a l'hora de realizar tasques en grup o individuals
Facilitar materials o eines adequats
a cada edat
Experimentar diferents textures,
materials...(plastilina, teles, menjar...)
Afavorir/Incrementar la decisió
pròpia en realitzar les fitxes.
|
Materials:
Material
didàctic (punxons, plastilina, pintures, colors, fulls...)
|
||
Espai:
-
Al mateix centre
|
|
||
Temps:
horari: 10ºº-11ºº i de 15,30 – 16,30
|
Durada:
juliol-agost
3 dies a la setmana (alternant matí i
tarda)
|
||
Destinataris:
Infants
|
Participants:
Infants i pares si volen, monitors.
|
||
Tipusd’activitat: Joc
de noves tecnologies
|
|||
Nom de l’activitat:
Activitats Edu 365
|
|||
Edat: 5
anys
|
Temps: 25
min
|
Espai: Qualsevol
lloc on hi hagi un ordinador
|
|
Objectius:
- Desenvolupar la coordinacióull-mà
- Aprendre a utilizar les noves
tecnologies
- Afavorir l’atenció i la
concentració
- Conèixer formes colors.
|
|||
Recursos
|
|||
Material:
-Ordinador
|
Humans: Educador/a
|
||
Descripció de l’activitat: L’educador/a invita als infants a realitzar les activitats en línia de
l’Edu365.
-Activitat de
relacionar un cos humà amb diferents peces de roba
-Activitat de
relacionar formes i colors
-Resseguir laberints
-Agrupar fruites i
verdures
-Escoltar contes
|
|||
Observacions:
|
|||
Adaptacions:
En el cas de tenir un alumne/a amb discapacitat (sensorial, motriu i
cognitiva), durem a terme l’activitat amb el material específic adaptat a les
seves possibilitats.
|
|||
Tipus
d'activitat: Joc noves tecnologies
|
|||
Nom de l’activitat: Noddy - Prepara't per
l'escola!
|
|||
Edat: 3-6 anys
|
Temps: 30 minuts
|
Espai: Aula.
|
|
Objectius:
|
|||
Recursos
|
|||
Materials:
Processador
Pentium II 400 Mhz o superior, 64 Mb de RAM, Windows 98, lector de CD o DVD,
targeta de so 16 bit, targeta gràfica 24 bit, altaveus o auriculars, ratolí.
|
Humans:
|
||
Descripció de
l’activitat:
El joc es divideix en 5 aventures
diferents:
Depenen de l'aventura que
tria el nen/a s'explicarà una història que succeeix a en Noddy i els seus
amics de la terra de les joguines. Aquest conte anirà lligat a un parell
d'activitats lúdiques que se li proposen a l'infant per tal de poder
aconseguir resoldre l'aventura del protagonista, un cop completades les
diferents activitats s'obtindrà unes monedes que es poden consumir anant a
jugar a la Fira. Les activitats lúdiques proposades dins el joc posen en
pràctica les habilitats i coneixements de l'infant amb les següents matèries:
|
|||
Observacions: Disposa d'una cartilla escolar virtual per avaluar
els progressos de l'infant.
|
|||
Adaptacions: Podem utilitzar un ordinador dissenyat per fer-ne
ús persones amb algun tipus de discapacitat.
|
|||
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada