dimecres, 1 de juny del 2016

DIDACTICA: TREBALLEM ELS RACONS



El treball per racons a l'aula és una forma d'organització que permet a l'alumnat el desenvolupament d'hàbits elementals de treball, l'establiment i compliment de normes i el desenvolupament de la seva autonomia. Aquest tipus de plantejament respon a la necessitat d'establir unes estratègies organitzatives, principalment a educació infantil, per tal de donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d'aprenentatge de cada nen i nena. Es tracta de posar a l'abast de l'infant elements de l'entorn que incentivin l'exploració sensorial i l'experimentació.

L'organització per racons implica una determinada manera d'entendre la relació ensenyament - aprenentatge. Cal que l'aprenentatge sigui significatiu i funcional, és a dir, l'infant ha de participar activament en la construcció del seu aprenentatge i adquirir un major protagonisme.

El treball per racons potencia la necessitat i ganes d'aprendre dels infants i d'adquirir coneixements nous, ja que desenvolupa l'esperit de recerca i d'investigació i afavoreix la utilització de diferents tècniques i estratègies d'aprenentatge a l'hora de trobar solucions als problemes plantejats. Per una altra banda, els ajuda a ser conscients de les seves possibilitats, a valorar els seus avenços, a acceptar els errors i a continuar treballant i no rendir-se davant de les dificultats.

Afavoreix l'autonomia de l'infant, i l'ajuda a ser responsable amb el material i en el treball. Facilita el seguiment individual i constant per part del mestre dels progressos i dificultats de l'infant i l'observació de les estratègies que utilitza per aconseguir els objectius fixats. 

Els alumnes de primer de TEI han creat ells mateixos els diferents racons amb elements de la natura i el reciclatge. 





















I ARA ELS RESULTATS.....
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada