dilluns, 16 de novembre del 2015

JUGUEM!

Si jugant l'infant aprén, a més de gaudir... JUGUEM!
Hem ideat alguns jocs adequats a cada estadi de desenvolupament: sensorials, de construcció, de regles, simbólics. I, a més d'aprendre, hem GAUIDIT!








MALETA DELS CONTES

A la classe de 2n de TEI hem treballat els contes amb una fórmula original: 
Primer els hem cuinat  amb lletres, fantasia i a foc lent!
I, després  els hem posat en una maleta!









divendres, 13 de novembre del 2015

EL PROJECTE "KANGUR'S" GUANYA EL PRIMER PREMI D'EMPRENEDORIA

El projecte “Kangur’s”, realitzat per les alumnes del CFGS de Tècnic en Educació Infantil Sandra Fortuño, Marina Moragrega, Montserrat Piñol i Eva Vallespí, tutoritzat per la professora Teresa Moreso, pertanyents al curs 2014-15 de l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre, ha guanyat el primer premi als millors projectes d’Emprenedoria a la FP a les Terres de l’Ebre. L’acte de lliurament tingué lloc dimecres dia 28 d’octubre a la Cambra de Comerç de Tortosa.
Aquest treball participarà al premi als millors projectes d’emprenedoria de Catalunya.
L'equip docent i la resta de professorat els volem felicitar i desitjar molta sort.



IMG-20151028-WA0000



IMG-20151028-WA0002

AUTONOMIA PERSONAL I SALUT INFANTIL

El dimecres 4 de novembre els alumnes de 1r de TEI, vam realitzar al mòdul autonomia personal i salut infantil, una pràctica d’elaboració de biberons. Es va realitzar a l’aula (taller) on tenim una cuina en la qual podem realitzar diverses pràctiques.
Per començar vam escalfar aigua en una olla fins que va arribar als 36oC. Seguidament, la professora ens indicava la quantitat d’aigua, en mil·lilitres, que s’havia de posar al biberó. Després afegíem les cullerades de llet en pols corresponents. A continuació es sacsejava per remenar-ho tot, un cop es retirava la tapa es comprovava la temperatura amb unes gotes de llet al canell: si la temperatura era adient ja es podia donar al bebè, i si no es refredava posant el biberó davall l’aigua de l’aixeta. Finalment la professora avaluava el resultat.

Vam participar tots realitzant biberons de llet i de llet amb cereals. A continuació mostrem les imatges de la pràctica.





dijous, 12 de novembre del 2015

LA CASTANYADA



És molt motivador, per un grup d’alumnes de 1r de TEI, tenir l’oportunitat de visitar les llars d’Infants de Móra d’Ebre.
A la Xicalla, la Fina la directora de la llar d’Infants, ens rep  amb una salutació molt amable i educada. També els anys d’experiència, 20 anys, i  havent una municipal  ens sobta la quantitat de nens matriculats, i les educadores, en total 6 contant a la directora, ens sentim molt acollits.
L’ambient d’aquesta llar d’infants ens transmet tranquil·litat i seguretat.
Ens agraden moltes coses, entre elles; la distribució de les aules, on trobem que tenen la roba molt ben distribuïda amb caixes amb el nom de cada nen i nena, també la zona dels nens i nenes dins l’aula, ho trobem molt ben adaptat, pels 20 anys que porta oberta. Una de les altres coses que ens agraden és l’experiència de  totes les educadores, són mares i amb experiència, això m’agrada moltíssim, ja que transmet una tranquil·litat als pares alhora de deixar als seus fills. A més tenen molt marcat qui és l’educadora a cada aula. Trobo que la decoració és divertida i a la vegada pràctica per als pares, que estan informats en tot moment. El pati, amb l’espai molt ben adaptat, amb rodes, arbres, pedres...
L’ambient alhora de fer la representació, és molt familiar, ja que les educadores es vanassentar al terra amb els nens i nenes i tots van participar molt, inclús les educadores.Els nens i les nenes portaven totes les bates iguales, això ho vaig trobar molt bé.
El pla de treball de la Llar d’Infants com la guia per les instal·lacions, ens la fa la Fina, la directora, i ens explica tot el relacionat amb la programació que porten a terme, ho vaig trobar molt interesant. També ens parla sobre el joc heurístic, dels menús adaptats diàriament per tots els nens i nenes iguals. Dels especialistes tant en música i angles que els hi donen classes als nens i nenes.
El divendres 30 d’octubre, anem a la Llar d’Infants “La Morera” de Móra d’Ebre.
A la Morera vam veure una llar d’Infants nova, crec que va dir que feia 8 anys, el que ens esperàvem al ser una llar d’Infants municipal és veure més nens i nenes matriculats, ens va sobtar la poca quantitat de nens i nenes, ja que degut a la crisis, no tothom pot portar als seus fills a una llar d’infants privada. Totes les educadores són molt joves.La directora, ens va fer una visita guiada per les instal·lacions de la llar d’Infants, on vam poder veure com tenien distribuïda la llar d’infants, amb unes aules grans i assolellades amb grans finestrals que porten al pati.
Ens ha semblat molt interessant poder anar a les llars i així poder aplicar els nostres aprenentatges de l’aula, doncs vam preparar un teatre de la castanyera que poden veure en els següents enllaços.
D’aquí volem donar les gràcies a les dues llars d’infants per al seu acolliment.

Tot seguit podeu clicar al següent enllaç:







 

dilluns, 9 de novembre del 2015

ELS DRETS DELS INFANTS



Durant el mes d'octubre hem treballat els drets dels infants i com activitat pràctica hem explicat un conte que fes refència a cadascún dels drets. Com per exemple:

 El dret a rebre amor que han treballat l’Aïda i Andrea


El dret de tenir nom i nacionalitat que han exposat Angelyn i Jaume


El dret a rebre eduació  que  han treballat la Fátima i l’Alicia


El dret al tractamant igualitari que han treballat la Sandra, Júlia i la Imma



El dret a ser protegit que han exposat la Marina i Josep





dilluns, 26 d’octubre del 2015

VESTIM LA CLASSE

Partim de la idea que l'entorn també és educatiu. Agafem els pinzell, el paper, les tisores i...sobre tot moltes idees i ens posem mans a l'obra!

























dimecres, 30 de setembre del 2015

NOVES IL.LUSIONS


Un nou curs comença.
Nous alumnes, nous reptes, nous coneixements, noves experiències, noves sensacions...tot està per descobrir.

Donem la benvinguda al nou curs als alumnes de primer 
d' Educació Infantil i als que han passat a segon: bona tornada a l’Institut!



dimarts, 14 de juliol del 2015

1er. PREMI DE LA UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

El dia 13 de juny de 2015 es van donar els premis del campus Terres de l'Ebre de la URV als treballs de recerca de Batxillerat i treballs de síntesi de cicles formatius de grau superior.

Els alumnes del CFGS d'Educació Infantil:

Marta Ferré, Aleix Lanseros i Daimi Pujol amb el treball:

  "Hakuna Matata - Coaching emocional"


Projecte de síntesi del CFGS d'Educació Infantil, han obtingut el primer premi, dotat amb 1500 euros, un ordinador i 300 euros pel centre.

Us volem felicitar pel treball, constància i feina ben feta.

Moltes felicitats¡¡


L'equip docent i tutora.