Hem ideat alguns jocs adequats a cada estadi de desenvolupament: sensorials, de construcció, de regles, simbólics. I, a més d'aprendre, hem GAUIDIT!
dilluns, 16 de novembre del 2015
JUGUEM!
Si jugant l'infant aprén, a més de gaudir... JUGUEM!
Hem ideat alguns jocs adequats a cada estadi de desenvolupament: sensorials, de construcció, de regles, simbólics. I, a més d'aprendre, hem GAUIDIT!
Hem ideat alguns jocs adequats a cada estadi de desenvolupament: sensorials, de construcció, de regles, simbólics. I, a més d'aprendre, hem GAUIDIT!
MALETA DELS CONTES
Primer els hem cuinat amb lletres, fantasia i a foc lent!
I, després els hem posat en una maleta!
divendres, 13 de novembre del 2015
EL PROJECTE "KANGUR'S" GUANYA EL PRIMER PREMI D'EMPRENEDORIA
El projecte “Kangur’s”, realitzat per les alumnes del CFGS de Tècnic en Educació Infantil Sandra Fortuño, Marina Moragrega, Montserrat Piñol i Eva Vallespí, tutoritzat per la professora Teresa Moreso,
pertanyents al curs 2014-15 de l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre,
ha guanyat el primer premi als millors projectes d’Emprenedoria a la FP
a les Terres de l’Ebre. L’acte de lliurament tingué lloc dimecres dia
28 d’octubre a la Cambra de Comerç de Tortosa.
Aquest treball participarà al premi als millors projectes d’emprenedoria de Catalunya.
Aquest treball participarà al premi als millors projectes d’emprenedoria de Catalunya.
L'equip docent i la resta de professorat els volem felicitar i desitjar molta sort.
AUTONOMIA PERSONAL I SALUT INFANTIL
El dimecres 4 de
novembre els alumnes de 1r de TEI, vam realitzar al mòdul autonomia personal i
salut infantil, una pràctica d’elaboració de biberons. Es va realitzar a l’aula
(taller) on tenim una cuina en la qual podem realitzar diverses pràctiques.
Per començar vam
escalfar aigua en una olla fins que va arribar als 36oC.
Seguidament, la professora ens indicava la quantitat d’aigua, en mil·lilitres,
que s’havia de posar al biberó. Després afegíem les cullerades de llet en pols
corresponents. A continuació es sacsejava per remenar-ho tot, un cop es
retirava la tapa es comprovava la temperatura amb unes gotes de llet al canell:
si la temperatura era adient ja es podia donar al bebè, i si no es refredava
posant el biberó davall l’aigua de l’aixeta. Finalment la professora avaluava
el resultat.
Vam participar tots
realitzant biberons de llet i de llet amb cereals. A continuació mostrem les
imatges de la pràctica.
dijous, 12 de novembre del 2015
LA CASTANYADA
És molt motivador, per un grup d’alumnes de 1r de TEI,
tenir l’oportunitat de visitar les llars d’Infants de Móra d’Ebre.
A la Xicalla, la Fina la directora de la llar d’Infants,
ens rep amb una salutació molt amable i
educada. També els anys d’experiència, 20 anys, i havent una municipal ens sobta la quantitat de nens matriculats, i
les educadores, en total 6 contant a la directora, ens sentim molt acollits.
L’ambient d’aquesta llar d’infants ens transmet tranquil·litat
i seguretat.
Ens agraden moltes coses, entre elles; la distribució de
les aules, on trobem que tenen la roba molt ben distribuïda amb caixes amb el
nom de cada nen i nena, també la zona dels nens i nenes dins l’aula, ho trobem
molt ben adaptat, pels 20 anys que porta oberta. Una de les altres coses que
ens agraden és l’experiència de totes
les educadores, són mares i amb experiència, això m’agrada moltíssim, ja que
transmet una tranquil·litat als pares alhora de deixar als seus fills. A més
tenen molt marcat qui és l’educadora a cada aula. Trobo que la decoració és
divertida i a la vegada pràctica per als pares, que estan informats en tot
moment. El pati, amb l’espai molt ben adaptat, amb rodes, arbres, pedres...
L’ambient alhora de fer la representació, és molt
familiar, ja que les educadores es vanassentar al terra amb els nens i nenes i
tots van participar molt, inclús les educadores.Els nens i les nenes portaven
totes les bates iguales, això ho vaig trobar molt bé.
El pla de treball de la Llar d’Infants com la guia per
les instal·lacions, ens la fa la Fina, la directora, i ens explica tot el
relacionat amb la programació que porten a terme, ho vaig trobar molt
interesant. També ens parla sobre el joc heurístic, dels menús adaptats
diàriament per tots els nens i nenes iguals. Dels especialistes tant en música
i angles que els hi donen classes als nens i nenes.
El divendres 30 d’octubre, anem a la Llar d’Infants “La
Morera” de Móra d’Ebre.
A la Morera vam veure una llar d’Infants nova, crec que va
dir que feia 8 anys, el que ens esperàvem al ser una llar d’Infants municipal
és veure més nens i nenes matriculats, ens va sobtar la poca quantitat de nens
i nenes, ja que degut a la crisis, no tothom pot portar als seus fills a una
llar d’infants privada. Totes les educadores són molt joves.La directora, ens
va fer una visita guiada per les instal·lacions de la llar d’Infants, on vam
poder veure com tenien distribuïda la llar d’infants, amb unes aules grans i
assolellades amb grans finestrals que porten al pati.
Ens ha semblat molt interessant poder anar a les llars i
així poder aplicar els nostres aprenentatges de l’aula, doncs vam preparar un
teatre de la castanyera que poden veure en els següents enllaços.
D’aquí volem donar les gràcies a les dues llars d’infants
per al seu acolliment.
Tot seguit podeu clicar al següent enllaç:
dilluns, 9 de novembre del 2015
ELS DRETS DELS INFANTS
Durant el mes d'octubre hem treballat els drets dels infants i com activitat pràctica hem
explicat un conte que fes refència a cadascún dels drets. Com per exemple:
El dret a rebre amor que han treballat l’Aïda i Andrea
El dret de tenir
nom i nacionalitat que han exposat Angelyn i Jaume
El dret a rebre
eduació que han treballat la Fátima i l’Alicia
El dret al
tractamant igualitari que han treballat la Sandra, Júlia i la Imma
dilluns, 26 d’octubre del 2015
VESTIM LA CLASSE
Partim de la idea que l'entorn també és educatiu. Agafem els
pinzell, el paper, les tisores i...sobre tot moltes idees i ens posem mans a
l'obra!
dimecres, 30 de setembre del 2015
NOVES IL.LUSIONS
Un nou curs comença.
Nous alumnes, nous reptes, nous coneixements,
noves experiències, noves sensacions...tot està per descobrir.
Donem la benvinguda al nou curs als alumnes de
primer
d' Educació Infantil i als que han passat a segon: bona tornada a l’Institut!
d' Educació Infantil i als que han passat a segon: bona tornada a l’Institut!
dimarts, 14 de juliol del 2015
1er. PREMI DE LA UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI
El dia 13 de juny de 2015 es van donar els premis del campus Terres de l'Ebre de la URV als treballs de recerca de Batxillerat i treballs de síntesi de cicles formatius de grau superior.
Els alumnes del CFGS d'Educació Infantil:
Marta Ferré, Aleix Lanseros i Daimi Pujol amb el treball:
"Hakuna Matata - Coaching emocional"
Projecte de síntesi del CFGS d'Educació Infantil, han obtingut el primer premi, dotat amb 1500 euros, un ordinador i 300 euros pel centre.
Us volem felicitar pel treball, constància i feina ben feta.
Moltes felicitats¡¡
L'equip docent i tutora.
Els alumnes del CFGS d'Educació Infantil:
Marta Ferré, Aleix Lanseros i Daimi Pujol amb el treball:
"Hakuna Matata - Coaching emocional"
Projecte de síntesi del CFGS d'Educació Infantil, han obtingut el primer premi, dotat amb 1500 euros, un ordinador i 300 euros pel centre.
Us volem felicitar pel treball, constància i feina ben feta.
Moltes felicitats¡¡
L'equip docent i tutora.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)

